Trimsatser Evo 1340


Maila för dagsaktuella priser.



Priserna kan variera beroende på modell på cykeln. En del är det mer arbete med.

 

Kambyte

1340 motorn blir som en helt annan motor med ett kambyte. Jag brukar använda en Andrews kam och byter samtidigt kamlagret. För att spara tid och pengar på packningar så använder jag justerbara stötstänger, tanken och vipphusen behöver då inte monteras bort.

 

Från 12300 kr inkl delar och arbete.


Portning toppar och kambyte

Portning med 1,900” på insug, planing toppar, byte till lämplig kam, justerbara stötstänger och byte kamlager. Kör du med original CV förgasare ingår även bestyckningssats. En originalmotor med luft och buller ger runt 50 hk på bakhjulet. Efter den här modifieringen räkna med runt 80 hk på bakhjulet.

Från 20400 kr.

En  tändbox för att justera tändkurvor och höja varvtalsbegränsaren rekommenderas. Dyna 2000 ca 3500kr.


Portning toppar, byte till högkompskolvar och kambyte.

Portning med 1,900” på insug, 10,5:1 kolvar i befintliga lopp samt byte till lämplig kam.

Från 22800 kr.

En  tändbox för att justera tändkurvor och höja varvtalsbegränsaren rekommenderas. Dyna 2000 ca 3500kr.


Ovanstående satser går att komponera om, t. ex.  Feuling kammar, högre komp mm. Maila eller ring så diskuterar vi fram något.