Trimsatser Twin Cam.  

                                

Renovering kamdrivning och kambyte.

Vid renovering  kamdrivningen kan jag verkligen rekommendera att byta kammar till en lite vassare modell som ändå drar från botten. Skillnaden mot originalkammar är helt otrolig, ett byte du aldrig kommer att ångra! Om kedjorna behöver bytas tillkommer 1100 kr. Justerbara stötstänger ingår i priset.

Från 10500 kr beroende på kamaxlar (16500 kr med SE ombyggnadssats). 


Kambyte. 

Nyare motorer gillar också lite vassare kam. De har inga yttre kamlager och en bättre kamsläpa så ett byte blir billigare. Justerbara stötstänger ingår i priset.

Från 8900 kr.

Portning toppar och kambyte. 

Portning med 1,900” på insug, planing toppar, byte kamlager, justerbara stötstänger samt byte till lämpliga kammar.

Från 18900 kr 1999 till 2006 (ej 2006 Dyna), beroende på kamaxlar. 

Från 17900 kr 2007 och framåt samt 2006 Dyna, beroende på kamaxlar. 

 
 

Portning toppar, byte till högkompskolvar, byte kamlager och kambyte.

Portning med 1,900” på insug, 10,5:1 kolvar i befintliga lopp samt byte till lämpliga kammar.

Från 20900 kr 1999 till 2006 (ej 2006 Dyna), beroende på kamaxlar. 

Från 19800 kr 2007 och framåt samt 2006 Dyna, beroende på  kamaxlar. 

88" -> 95" eller 96" -> 103" borrning av cylindrar 2975 kr/paret extra.

 

Ovanstående satser går att komponera om, t. ex. S&S cylindrar med kolvar, borrning originalcylindrar, Red shift kammar, drevdrivna kammar, S&S Easy start kammar, pysventiler, högflödestoppar mm. Maila eller ring så diskuterar vi fram något.