Trimsatser Twin Cam.
Maila för dagsaktuella priser.
Renovering kamdrivning och kambyte.
Vid renovering kamdrivningen kan jag verkligen rekommendera att byta kammar till en lite vassare modell som ändå drar från botten. Skillnaden mot originalkammar är helt otrolig, ett byte du aldrig kommer att ångra! Om kedjorna behöver bytas tillkommer 1100 kr. Justerbara stötstänger ingår i priset.
Från 15900 kr beroende på kamaxlar (21500 kr med SE ombyggnadssats).
Kambyte.
Nyare motorer gillar också lite vassare kam. De har inga yttre kamlager och en bättre kamsläpa så ett byte blir billigare. Justerbara stötstänger ingår i priset.
Från 13900 kr.
Portning toppar och kambyte.
Portning med 1,900” på insug, planing toppar, byte kamlager, byte kamsläpor, justerbara stötstänger samt byte till lämpliga kammar.
Från 25000 kr 1999 till 2006 (ej 2006 Dyna), beroende på kamaxlar.
Från 24500 kr 2007 och framåt samt 2006 Dyna, beroende på kamaxlar.
Portning toppar, byte till högkompskolvar och kambyte.
Portning med 1,900” på insug, 10,5:1 kolvar i befintliga lopp, byte kamlager, byte kamsläpor samt byte till lämpliga kammar.
Från 27500 kr 1999 till 2006 (ej 2006 Dyna), beroende på kamaxlar.
Från 25500 kr 2007 och framåt samt 2006 Dyna, beroende på kamaxlar.
88" -> 95" eller 96" -> 103" borrning av cylindrar 2975 kr/paret extra.
Ovanstående satser går att komponera om, t. ex. S&S cylindrar med kolvar, borrning originalcylindrar, Red shift eller Feuling kammar, drevdrivna kammar, S&S Easy start kammar, pysventiler mm. Maila eller ring så diskuterar vi fram något.
En tändbox för att justera tändkurvor och höja varvtalsbegränsaren rekommenderas.